Românul care vrea să calce pe urmele marilor branduri și povestea brandului Carla Rossini

Constantin Cheșculescu, 55 de ani, produce de ani buni genţi pentru companii precum Hogan, Bentley, Jaguar sau Aston Martin, iar acum vrea să-şi dezvolte propriul brand – Carla Rossini.

După ce a acumulat o vastă experienţă în domeniul confecţiilor din piele, Constantin Cheșculescu nu se mai mulţumeşte să realizeze genţi doar pentru companii celebre, ci vrea să-şi dezvolte propriul brand – Carla Rossini.

Are 55 de ani şi a avut întotdeauna o pasiune pentru hainele din piele. A început să comercializeze haine din piele încă din studenţie, în anii ’80. „Pe la 23-24 de ani vindeam haine de piele în Bucureşti, care erau aduse de la Istanbul. Geaca de piele a fost o mare pasiune pentru mine”, îşi aminteşte Cheșculescu. De la această pasiune a început şi o afacere în Londra. „Am înfiinţat o firmă în Londra şi am devenit agentul de distribuţie exclusiv al unei firme mari din Brazilia. Aduceam haine de piele de acolo”, povesteşte omul de afaceri.

Cheșculescu spune că a ales să îşi deschidă un business în străinătate deoarece putea practica comerţul liber. În 1985, Cheșculescu şi-a mutat afacerea în România şi a început să lucreze cu trei fabrici care îşi desfăşurau activitatea în Timişoara, Târgu-Mureş şi Sebeş.

În cele din urmă, omul de afaceri a decis în 1994 să înfiinţe o fabrică în Rahău-Sebeş, judeţul Alba. „După ce am deschis fabrica, timp de doi ani am confecţionat haine din piele, dar ulterior ne-am orientat spre genţi”, explică Constantin Cheșculescu. Dacă la început fabrica avea 15-20 de angajaţi şi producea 2.000-3.000 de genţi pe lună, acum zilnic lucrează 70 de persoane, care confecţioneză lunar 8.000 de genţi. Pentru a creşte capacitatea de producţie, omul de afaceri a investit în fabrică două milioane de euro şi a extins unitatea la trei hale de producţie, adică la 2.700 de metri pătraţi. Acum, fabrica trece printr-un proces de retehnologizare a cărui valoare se ridică la 300.000 de euro.

Genţi celebre făcute în România

De-a lungul timpului, omul de afaceri a reuşit să confecţioneze genţi pentru Mandarina Duck, Prada şi Lamarthe. În prezent, fabrica din Alba lucrează în sistem lohn pentru companii precum Burberry, Hogan, Bentley, Jaguar, Aston Martin. „Lucrăm pentru firme britanice de prestigiu precum Aston Martin, Jaguar, Bentley cărora le producem genţile de voiaj. Ele se vând la preţuri care pornesc de la 400 de lire sterline şi pot ajunge la 900 de lire sterline”, a spus Cheșculescu. Preţurile acestor genţi sunt de două ori mai mici când ies pe poarta fabricii, dar profitabilitatea companiei care vinde spre consumatorul final nu este foarte mare deoarece banii se împart între TVA, chirii şi angajaţi, a explicat Cheșculescu.

Propriul brand – Carla Rossini

Confecţionarea de genţi pentru unele dintre cele mai renumite branduri din lume i-a adus lui Cheșculescu, prin compania Rapel, o cifră de afaceri de 700.000 de euro în 2011. În acest an, antreprenorul estimează că va avea afaceri în creştere cu 25-30%, adică la 1,2 milioane de euro. Chiar dacă colaborările cu marile companii funcţionează bine, omul de afaceri vrea să vândă genţi şi sub marca proprie. De aceea, el a deschis în urmă cu mai puţin de o lună un magazin în Bucureşti. Genţile din unitatea deschisă sub denumirea Carla Rossini au preţuri între 100 şi 800 de lei. Antreprenorul spune că-şi doreşte ca preţurile genţilor produse sub brand propriu să fie accesibile.  „Planul este ca acest magazin să servească sudul României. Anul viitor, în septembrie, vrem să deschidem un magazin la Cluj, în acelaşi format ca şi cel din Bucureşti. Iar după extinderea în România, vor urma Viena şi Londra”, povesteşte Cheșculescu despre planurile sale de viitor. „Cei care ne vizitează fabrica văd pe linia de producţie genţi Aston Martin, Jaguar sau Hogan. Oamenii rămân dezamăgiţi când aud că noi nu comercializăm astfel de produse.”

Constantin Cheșculescu director Rapel

SURSA: www.adevarul.ro